Termeni & Condiții

Iustitia incipit in manibus nostris - Dreptatea pornește din mâinile noastre.

1. Definiții și termeni

avocatbalog.ro – denumirea site-ului cu titular unic Balog Bogdan-Adrian – Avocat, CIF 41891980, Avocat definitiv, autorizat prin Decizia Baroului Constanța nr. 189 /17.01.2022, cu sediul în Șimleu Silvaniei, str. Nicolae Bălcescu nr. 17, bl. B2, sc. B, ap. 8 jud. Sălaj, cont bancar RO74 RNCB 0220 1671 3782 0001 deschis la Banca Comerciala Română (BCR), în calitate de Furnizor;

Avocat – denumirea sub care se regăsesc în site Av. Balog Bogdan-Adrian, Avocat definitiv, înscris în Tabloul Avocaților din România, membru al Baroului Constanța, titular al site-ului avocatbalog.ro, avocat colaborator în cadrul Tudorache, Stefanovici – Societate Civilă de Avocați, CUI 31029651, Autorizația: Hotărârea Baroului Constanta nr. 1904/11.12.2012, precum și alți colaboratori ai site-ului avocatbalog.ro, membrii activi ai barourilor din țară afiliate la UNBR, organizați și care funcționează în baza legislației în vigoare, respectiv a Legii nr. 51/1995 privind exercitarea profesiei de avocat, Statutul profesiei de avocat adoptat prin Hotărârea Consiliului UNBR nr. 64 din 3 decembrie 2011, precum și a altor acte aplicabile profesiei de avocat;

Client – reprezintă orice persoana fizică (cu vârsta de peste 18 ani) sau persoană juridică română sau străină, interesată de serviciile juridice prestate și puse la dispoziția Clientului de către Furnizor și care efectuează o Comandă având ca obiect achiziționarea de servicii juridice prin intermediul site-ului;

Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Furnizor si Client prin care Clientul transmite Furnizorului, prin intermediul Site-ului, intenția sa de a achiziționa servicii juridice de pe Site, urmată de estimarea de preț a Furnizorului și finalizată de către Client cu plata integrală a prețului estimat;

Contract – reprezintă contractul de asistență juridică la distanta încheiat între Furnizor si Client, fără prezența fizică simultană a Furnizorului si a Clientului;

Document – prezentele Termene și Condiții.

2. Documente contractuale

2.1. Prin înregistrarea unei Comenzi pe Site, Clientul este de acord cu forma de comunicare (telefon, e-mail sau Live Chat) prin care Furnizorul își derulează predominant serviciile juridice.

2.2. Notificarea primita de către Client, după efectuarea Comenzii, prin care Furnizorul estimează onorariul are rol de Ofertă si nu reprezintă acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (prin site sau e-mail) sau telefonic.

2.3. Clientul poate accepta Oferta Furnizorului în termen de 24 de ore de la transmiterea Ofertei, termen care începe să curgă de la transmiterea Ofertei, indiferent daca Clientul a luat la cunoștință conținutul acesteia. Oferta și Comanda se consideră acceptate dacă Clientul a realizat în termenul menționat anterior plata integrală a prețului estimat de către Furnizor prin Ofertă.

2.4. Contractul se considera încheiat intre Furnizor si Client in momentul în care Clientul a achitat, în termenul prevăzut la art. 2.3., integral prețul estimat de către Furnizor, moment în care Furnizorul va transmite Clientului prin mijloace de comunicare electronice Contractul de asistență juridică încheiat în conformitate cu dispozițiile prezentului document.

2.5. Prin efectuarea plății Clientul declară că a luat la cunoștință conținutul Contractului expus în art. 8.2. din prezentul document și că va respecta în integralitate dispozițiile acestuia.

3. Politica de vânzare online

3.1. Accesul in vederea efectuării unei Comenzi ii este permis oricărui Client care îndeplinește condițiile prevăzute în prezentul document.

3.2. Comunicarea cu Furnizorul se poate realiza prin interacțiunea directă cu acesta, inclusiv prin suport online (Live Chat) sau prin adresele menționate la secțiunea “contact” din Site. Furnizorul are libertatea de a gestiona informațiile primite fără a fi nevoit să aducă justificări pentru aceasta.

3.3. In cazul plăților online Furnizorul nu este / nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client, incluzând dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutara aplicate de către banca emitenta a cardului acestuia, in cazul in care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru aceasta acțiune o poarta numai Clientul.

4. Dreptul de proprietate intelectuală

4.1. Conținutul regăsit pe site, incluzând dar nelimitându-se la logo-uri, reprezentări stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text și / sau conținut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusiva a Furnizorului, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obținute în acest sens în mod direct sau indirect.

4.2. Clientului sau altei persoane nu îi este permisă copierea, distribuirea, publicarea, transferul către terțe părți, modificarea și / sau alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricărui conținut în orice alt context decât cel original intenționat de Furnizor, includerea oricărui conținut în afara Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifică dreptul de autor al Furnizorului asupra conținutului precum și participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea conținutului, decât cu acordul scris expres al Furnizorului.

4.3. Clientul poate copia, transfera și / sau utiliza Conținut numai în scopuri personale sau non-comerciale și numai în cazul în care acestea nu intră în conflict cu prevederile Documentului.

4.4. În cazul În care Furnizorul conferă Clientului dreptul de a utiliza sub forma descrisa într-un acord de utilizare distinct, un anumit conținut, la care Clientul are sau obține acces în urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor conținuturi definite în acord, numai pe perioada existenței acestuia sau acestor conținuturi pe site sau a perioadei definite în acord, conform condițiilor definite, în cazul în care acestea există și nu reprezintă un angajament contractual din partea Furnizorului pentru respectivul Client sau oricare alt terț care are / obține acces la acest conținut transferat, prin orice mijloc și care ar putea fi sau este prejudiciat în orice mod de pe urma acestui conținut, în timpul sau după expirarea acordului de utilizare.

4.5. Niciun Conținut transmis către Client prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc.) sau dobândit de acesta prin accesare, vizitare si/sau vizualizare nu constituie o obligație contractuală din partea Furnizorului care a mijlocit transferul de Conținut, în cazul în care aceasta există, față de respectivul conținut.

4.6. Este interzisă orice utilizare a Conținutului în alte scopuri decât cele permise expres prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care îl însoțește, în cazul în care acesta există.

5. Comanda

5.1. Clientul poate efectua Comenzi pe site accesând formularul electronic deschis pe site odată cu apăsarea butonului „DESCRIEȚI PROBLEMA”, pe care Clientul îl completează și îl transmite Furnizorului în scopul achiziționării de servicii juridice de Consultanță juridica online și/sau alte servicii juridice.

5.2. Clientul poate solicita consultații juridice on-line sau alte servicii juridice, prin descrierea în interiorul formularului a situației cu caracter juridic pe care o întâmpină, urmată de estimarea de preț a Avocatului bazată pe complexitatea problemei și timpul estimat pentru rezolvarea acesteia. Clientul urmează a finaliza solicitarea efectuând plata prețului integral indicat de către Avocat prin serviciul de plată online pus la dispoziție de site, nu înainte de a bifa căsuța corespunzătoare prin care Clientul își exprimă acordul cu privire la conținutul prezentul document. În mod excepțional, plata se poate efectua și prin alte modalități convenite de Avocat și Client.

5.3. Adăugarea și solicitarea de consultații juridice online sau alte servicii juridice oferite, fără plata acestora, nu creează nicio obligație în sarcina Furnizorului. Prin finalizarea solicitării, Clientul este de acord că toate datele furnizate de către acesta, necesare procedurii de consultație juridică online sau altor servicii juridice, sunt corecte, conforme cu realitatea și cu legislația în vigoare. Clientul este singurul responsabil pentru exactitatea informațiilor oferite.

5.4. Clientul are dreptul de a se retrage din Contract în termen de 14 zile de la data încheierii Contractului fără a justifica motivul retragerii, cu excepția situației în care serviciile care fac obiectul Contractului au fost prestate în integralitate sau în situația în care executarea Contractului a început cu acordul prealabil expres al Clientului și acesta a confirmat că a luat la cunoștință de faptul că își va pierde dreptul de retragere după executarea Contractului de către Furnizor. Sumele achitate cu titlu de onorariu pentru consultația juridica online sau alte servicii juridice se restituie în cazul în care condițiile retragerii din Contract au fost îndeplinite.

5.5. Solicitările de consultații juridice online sau alte servicii juridice, după ce acestea au fost achitate și Clientul face dovada plății, vor fi onorate într-un interval de timp rezonabil, în funcție de timpul disponibil al Furnizorului. Furnizorul va transmite Clientului timpul estimat pentru rezolvarea situației juridice odată cu transmiterea Ofertei.

5.6. Furnizorul poate anula o Comanda finalizată prin plata integrală a prețului în următoarele situații:

  • Tranzacția nu a fost validată de către platforma de plata online;
  • Tranzacția nu a fost acceptată de către banca emitentă a cardului Clientului;
  • Furnizorul descoperă că respectivul Client urmărește un scop ilicit, imoral sau poate cauza orice fel de prejudicii Furnizorului. Onorariul va putea fi restituit in acest caz în cazul în care Furnizorul consideră necesar;
  • Termenii și condițiile prezente nu sunt respectate. Onorariul va putea fi restituit in acest caz în cazul în care Furnizorul consideră necesar;
  • Consultanța online nu poate fi onorată din motive independente de voința Furnizorului, incluzând dar fără a limita la evenimente de forța majoră, epidemii/pandemii, incendii, explozii, războaie, acte de terorism, etc. Onorariul va putea fi restituit in acest caz în cazul în care Furnizorul consideră necesar.

5.7. Pentru a obține consultanță juridică online sau alte servicii juridice, se efectuează o Comanda pe site-ul avocatbalog.ro parcurgându-se următorii pași:

Pasul 1

Completați formularul electronic pus la dispoziție pe platforma avocatbalog.ro care se deschide odată cu apăsarea butonului „DESCRIEȚI PROBLEMA”, pe care Clientul îl transmite către Avocat în scopul achiziționării de servicii juridice de Consultanță juridica online și/sau alte servicii juridice cu următoarele informații: nume, prenume, date de identificare din actul de identitate (denumire, sediu, cod de identificare fiscală, reprezentant – pentru persoane juridice) număr de telefon și adresa de e-mail, folosind o scurta descriere a problemei juridice, punând întrebări ori solicitând anumite opinii juridice. Tot pe aceasta pagină puteți încărca și documentele necesare studiului pentru Avocat. Dacă documentele nu se încarcă ori se întâmpină probleme în a fi încărcate ori trimise, atât solicitarea, cât și documentele pot fi trimise pe adresa de e-mail: office@avocatbalog.ro

De asemenea, trebuie să citiți cu atenție termenii și condițiile din prezentul document, precum și politica de confidențialitate, iar ulterior să bifați căsuța corespunzătoare prin care vă dați acordul cu privire la acest conținut pentru a trece la pasul următor.

Pasul 2

După completarea integrală a formularului, veți primi prin e-mail estimarea de plată a Avocatului, însoțită de o factură proforma, precum și timpul estimat pentru rezolvarea situației juridice iar printr-un buton din acel e-mail veți fi redirecționat către următoarea pagina pentru efectuarea plății online.

Pasul 3

După ce Avocatul s-a asigurat că plata a fost realizată, veți primi prin e-mail sau prin suport online (Live Chat) Contractul de asistență juridică, precum și factura finală pentru Onorariul achitat.

Pasul 4

Avocatul se va ocupa de problema juridică indicată și îi va indica Clientului rezolvarea pe care o consideră de cuviință, precum și modalitatea în care aceasta va fi realizată sau timpul de realizare.

6. Onorariul

6.1. Onorariul Furnizorului pentru serviciile de consultanță juridică online sau alte servicii juridice prestate este unul orar, stabilit pe ora de lucru, cuvenit Avocatului pentru fiecare oră de servicii profesionale pe care le prestează Clientului. Fiecare oră de lucru valorează 100 de lei iar Avocatul va transmite Clientului înainte de efectuarea oricărui serviciu suma întreagă estimată de plată, care este reprezentată de orele estimate de lucru înmulțite cu tariful orar. Avocatul va putea solicita un onorariu suplimentar față de cel estimat inițial în cazul în care problema Clientului implică un timp suplimentar de soluționare, neluat în considerare inițial de către Avocat din orice motive, caz în care Avocatul va transmite Clientului prin orice mijloace onorariul suplimentar datorat iar Clientul va fi obligat să îl plătească sub sancțiunea ca Avocatul să nu continue rezolvarea situației Clientului. În acest ultim caz, Clientul nu va fi îndreptățit la restituirea vreunei sume achitate, iar Avocatul va putea transmite Clientului actele efectuate până în acest moment pentru Client, fără ca acest fapt să fie considerat o obligație a Avocatului.

6.2. Estimarea de plată a onorariului nu va putea fi mai mică decât 50 de lei chiar dacă rezolvarea situației Clientului necesită un timp de lucru mai scurt decât o jumătate de oră.

6.3. Toate serviciile juridice oferite de către Furnizor sunt contra cost și nu se oferă servicii juridice gratuite, de niciun fel. Plata onorariului se efectuează în lei, cu cardul bancar, prin intermediul platformei de plată online pusa la dispoziție pe site sau prin alte mijloace convenite de părți. Plata se face integral înainte de prestarea serviciilor. Plata este considerată completă și validată odată cu primirea de către Client a facturii și a Contractului de asistență juridică.

6.4. Orice costuri suportate de către Avocat pentru rezolvarea situației Clientului vor fi în sarcina celui din urmă, acestea nefiind incluse în Onorariul estimat inițial pe ora de lucru.

7. Servicii juridice oferite

7.1. Serviciile juridice oferite de către Furnizor pot fi de Consultanța juridică online sau Alte servicii juridice.

7.2. Serviciile juridice constând în Consultanță juridică online pot fi efectuate prin oricare din următoarele căi de comunicare scrisă, verbală sau fotografică prin următoarele mijloace: suport online (Live Chat), WhatsApp, telefonie, Skype sau alte mijloace de comunicare la distanta care permit o comunicare eficienta intre Avocat si Client.

7.3. Consultanța juridică online începe odată cu momentul studierii documentelor trimise de către Client si se va încheia în momentul în care Avocatul va oferi soluția găsită la problema Clientului.

7.4. Alte servicii juridice prestate de către Avocat în interesul Clientului contractate prin intermediul site-ului, dar care nu se limitează la activități efectuate exclusiv pe site, se pot referi la următoarele activități prevăzute în art. 3 din LEGEA nr. 51 din 7 iunie 1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat:

  1. consultații și cereri cu caracter juridic;
  2. asistență și reprezentare juridică în fața instanțelor judecătorești, a organelor de urmărire penală, a autorităților cu atribuții jurisdicționale, a notarilor publici și a executorilor judecătorești, a organelor administrației publice și a instituțiilor, precum și a altor persoane juridice, în condițiile legii;
  3. redactarea de acte juridice, atestarea identității părților, a conținutului și a datei actelor prezentate spre autentificare;
  4. asistarea și reprezentarea persoanelor fizice sau juridice interesate în fața altor autorități publice cu posibilitatea atestării identității părților, a conținutului și a datei actelor încheiate;
  5. apărarea și reprezentarea cu mijloace juridice specifice a drepturilor și intereselor legitime ale persoanelor fizice și juridice în raporturile acestora cu autoritățile publice, cu instituțiile și cu orice persoană română sau străină;
  6. orice mijloace și căi proprii exercitării dreptului de apărare, în condițiile legii.

7.5. Toate serviciile juridice oferite de către Avocat se circumscriu unei obligații de diligență (sau de mijloace) și nu unei obligații de rezultat. Prin obligația de diligență, Avocatul se obligă să depună toate eforturile sale pentru atingerea unui anumit rezultat, fără a se obliga la însuși rezultatul.

7.6. Furnizorul își rezervă dreptul de a nu răspunde la solicitările care nu sunt complete și / sau care nu conțin suficiente elemente de natură, care sa contureze cazuistica sesizată, la întrebările formulate incorect sau neinteligibil.

7.7. Furnizorul își rezervă dreptul de a nu răspunde problemelor noi sesizate pe durata Consultanței juridice online, care necesită un studiu aprofundat și la care nu se poate răspunde în termenul stabilit inițial.

7.8. Daca serviciile juridice durează mai puțin decât durata estimată de către Avocat, Clientul nu va fi îndreptățit la restituirea vreunei sume.

7.9. Avocatul își rezervă dreptul de a înceta prestarea oricărui serviciu juridic, în situația în care asistența nu se desfășoară într-un cadru civilizat din vina Clientului, acesta arătând un comportament contrar bunelor moravuri ori o comunicare necorespunzătoare, prin care aduce ofense ori injurii Avocatului. Clientul nu va avea dreptul sa ceară restituirea onorariului achitat în această situație.

7.10. Răspunsurile oferite de Avocat trebuie să fie pe înțelesul Clientului, astfel încât să poată înțelege din punct de vedere juridic problema sesizată, cât și răspunsurile ori recomandările Avocatului. Avocatul poate face referire la acte normative si jurisprudențiale, întotdeauna inteligibile, chiar si de către cei care nu sunt tehnicieni juridici și va fi atent să sugereze soluții practice și strategii concrete de adoptat pentru soluționarea cazului propus.

7.11. Materialele trimise, precum si orice date personale transmise prin intermediul site-ului avocatbalog.ro, sunt confidențiale, reglementate de secretul profesional și vor fi tratate în conformitate cu legislația de confidențialitate.

7.12. Furnizorul poate colabora cu alți avocați, experți, executori judecătorești în vederea aducerii la îndeplinire a intereselor Clientului.

8. Contractul de asistență juridică

8.1. Contractul de asistență juridică transmis Clientului va respecta dispozițiile Articolul 122 din Statutul profesiei de avocat:

„Art. 122. (1) Contractul de asistență juridică trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele elemente:

  1. a) datele de identificare ale formei de exercitare a profesiei, denumirea, sediul profesional și reprezentantul acesteia;
  2. b) datele de identificare ale clientului: se indică persoana reprezentantului legal, precum și mandatarul clientului, dacă este cazul;
  3. c) obiectul contractului, care poate fi limitat la una sau mai multe dintre activitățile prevăzute de art. 3 din Lege ori poate avea caracter general, dând dreptul avocatului la acte de administrare și conservare a patrimoniului clientului;
  4. d) onorariul;
  5. e) atestarea identității clientului sau a reprezentantului acestuia;
  6. f) modul de soluționare a litigiilor între avocat și client;
  7. g) semnăturile părților.”

8.2. Contractul de asistență juridică transmis Clientului va respecta negocierile prealabile dintre Client și Avocat, va fi în concordanță cu cel cuprins în Anexa nr. I la Statutul profesiei de avocat și va avea următoarea formă:

  

Seria _____NR.______

Încheiat între:

  1. “TUDORACHE, STEFANOVICI“ SOCIETATE CIVILA DE AVOCATI, cu sediul în Constanta str. Maior Gheorghe Sontu, nr.5, etaj 2, judetul Constanta, înfiinţată prin Hotararea Baroului Constanta nr.1904 din 11.12.2012, având cod de identificare fiscala Ro31029651, pe de o parte,
  2. BALOG BOGDAN ADRIAN, avocat colaborator in cadrul Societatii Civile de Avocati „Tudorache Stefanovici”, avand CIF 41891980, cu sediul în Simleu Silvaniei, strada Nicolae Balcescu, nr. 17, bl. B2, sc. B, et.1, ap.8, jud. Salaj şi
  3. CLIENT

În conformitate cu prevederile Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat şi ale statutului profesiei de avocat, părţile convin:

Art. 1. — Obiectul contractului

1.1.Obiectul contractului îl reprezintă: _______________________

1.2. Alte menţiuni:  Prezentul contract se circumscrie categoriei „clientela personala a avocatului colaborator Balog Bogdan Adrian” astfel cum este evidentiata aceasta categorie in Contractul de colaborare incheiat intre Societatea Civila de Avocati „Tudorache Stefanovici” si avocatul colaborator Balog Bogdan Adrian. Prezentul contract inceteaza de drept si fara nicio formalitate la incetarea Contractului de colaborare dintre Societatea Civila de Avocati „Tudorache Stefanovici” si avocatul colaborator Balog Bogdan Adrian, fara a genera niciun fel de obligatii, de nicio natura in sarcina Societatii Civile de Avocati „Tudorache Stefanovici”.

Art. 2. — Onorariul

2.1. Onorariul convenit este în cuantum de : __________ lei, care se va achita la data încheierii Contractului.

2.2.1. Onorariu de succes: ________________________

2.2.2. Alte cheltuieli: _______________________

2.3. In conformitate cu prevederile art.217 din Statutul profesiei de avocat, onorariul se va incasa integral de catre avocatul colaborator Balog Bogdan Adrian, in baza facturii fiscale emise de catre acesta si comunicata clientului. Onorariul prevazut in prezentul contract nu reprezinta venit si nu genereaza niciun fel de obligatii de natura fiscala sau de orice alta natura in sarcina Societatii Civile de Avocati Tudorache Stefanovici, ci reprezinta integral venit al avocatului colaborator Balog Bogdan Adrian.

Art. 3. — Cheltuieli

3.1. Cheltuielile aferente activităţii sus-menţionate  vor fi suportate de client, separat de plata onorariului.

3.2. Clientul este de acord ca toate cheltuielile aferente desfasurarii obiectului contractului respectiv, taxa timbru, timbru judiciar, traduceri din lb.straina, onorariu experti sa cada in sarcina acestuia, neplata acestora la termenele stabilite de avocat conducand la exonerarea de raspundere a avocatului pentru respingerea, anularea cererii, decaderea din drepturi, etc.

Art. 4. — Clauze speciale

4.1. Prezentul contract este titlu executoriu cu privire la sumele datorate de către client cu titlu de onorariu şi cheltuieli aferente.

4.2. Raporturile dintre părţi nu pot fi dovedite decât cu prezentul contract şi/sau în condiţiile prevăzute de Statutul profesiei de avocat.

4.3. Faţă de terţi dovada prezentului contract se face prin împuternicire avocaţială. Prezentul contract nu poate fi adus la cunoştinţa terţilor decât cu acordul expres al părţilor.

4.4. Clientul atestă exactitatea şi sinceritatea informaţiilor pe care le furnizează avocatului şi îşi exprimă acordul ca demersurile făcute de avocat să fie conform informaţiilor pe care le-a furnizat.

4.5. Neplata onorariului în cuantumul şi la termenele fixate potrivit art.2 din contract, precum şi neachitarea contravalorii cheltuielilor efectuate potrivit art. 3 din contract dau dreptul avocatului să procedeze la rezilierea de plin drept a prezentului contract fără nici o altă formalitate şi fără nici o altă procedură judiciară sau extrajudiciară. Prezentul pact comisoriu de gradul IV îşi produce efectele de la data scadenţei obligaţiei neexecutate.

4.6. Onorariul stabilit potrivit art.2.1. nu se restituie urmare a renuntarii clientului, la judecata, la drept sau la serviciile de asistenta juridica.

4.7. Toate litigiile privitoare la naşterea, modificarea, stingerea, interpretarea şi executarea prezentului contract pot fi supuse regulilor de arbitraj şi regulilor de procedură prevăzute de lege şi de statutul profesiei de avocat.

Art. 5. — Alte clauze: Avocatul desemnat de catre client sa asigure realizarea obiectului prezentului contract este avocatul colaborator Balog Bogdan Adrian, clientul exprimandu-si prin prezentul contract si acordul cu privire la substituirea avocatului desemnat.

Art. 6. – Locul şi data încheierii. Înregistrarea contractului.

Încheiat în format electronic, astăzi _____________, în două exemplare, ambele părţi atestând că un exemplar a fost comunicat clientului sau reprezentantului acestuia, iar copia a fost păstrată de către forma de exercitare a profesiei şi înregistrat sub nr.__________ în registrul de evidenţă a contractelor de asistenţă juridică.

TUDORACHE, STEFANOVICI“ SOCIETATE CIVILA DE AVOCATI

Prin Avocat

BALOG BOGDAN ADRIAN

Avocat colaborator

Client personal al avocatului colaborator

BALOG BOGDAN ADRIAN:

CLIENT_____________”

8.3. Contractul de asistență juridică va prevedea, în mod expres, întinderea puterilor pe care Clientul le conferă Avocatului și va conține alte elemente obligatorii prevăzute de legislația profesiei de avocat.

8.4. Contractul de asistență juridică transmis Clientului va respecta dispozițiile Articolul 121 din Statutul profesiei de avocat:

Art. 121 (1) Contractul de asistență juridică este încheiat în formă scrisă, cerută ad probationem. Acesta trebuie să îndeplinească toate condițiile cerute de lege pentru încheierea valabilă a unei convenții și dobândește dată certă prin înregistrarea sa în registrul oficial de evidență al avocatului, indiferent de modalitatea în care a fost încheiat.

(2) Contractul de asistență juridică poate fi încheiat și prin orice mijloc de comunicare la distanță. În acest caz, data încheierii contractului este data la care a intervenit acordul de voință între avocat și client. Se prezumă că avocatul a luat cunoștință de încheierea contractului la una dintre următoarele date:

  1. a) data la care contractul a sosit prin fax sau e-mail (semnătură electronică) la sediul profesional al avocatului; dacă transmisiunea prin fax are loc după ora 19,00, se prezumă că avocatul a luat cunoștință în ziua lucrătoare următoare zilei transmisiunii;
  2. b) data primirii contractului semnat prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

(3) Contractul de asistență juridică poate lua forma unei scrisori de angajament care să indice raporturile juridice dintre avocat și destinatarul scrisorii, inclusiv serviciile avocațiale și onorariul, semnată de avocat și transmisă clientului. În cazul în care clientul semnează scrisoarea sub orice mențiune expresă de accept a conținutului scrisorii, aceasta dobândește valoarea unui contract de asistență juridică.

(4) Contractul de asistență juridică se consideră a fi fost încheiat în mod tacit dacă clientul a achitat onorariul menționat în cuprinsul acestuia, achitarea acestui onorariu semnificând acceptarea contractului de către client, caz în care data încheierii contractului este considerată a fi data menționată în cuprinsul contractului. 

(5) Contractul de asistență juridică poate fi încheiat, în mod excepțional, și în formă verbală. În acest caz, ca și în situația prevăzută la alin. (2), dispozițiile art. 44 din Lege se aplică în mod corespunzător. Contractul în formă scrisă va fi încheiat în cel mai scurt timp posibil.

 (6) În cazul în care avocatul și clientul convin, o terță persoană poate fi beneficiarul serviciilor avocațiale stabilite prin contract, dacă terțul acceptă, chiar și tacit, încheierea contractului în astfel de condiții.

8.5. Contractul se considera încheiat între Furnizor și Client în mod tacit, raportat la art. 121 alin. 2 și 4 din Statutul profesiei de avocat, în momentul în care Clientul a achitat integral prețul estimat de către Furnizor în termenul prevăzut la art. 2.3. și cu respectarea art. 2.4. din prezentul document.

9.  Confidențialitatea

9.1. Furnizorul va păstra confidențialitatea informațiilor de orice fel cu care a intrat în contact ca și consecință a serviciilor juridice oferite Clientului, în acord cu secretul profesional.

10. Răspundere

10.1. Prin efectuarea solicitării de către client, în vederea obținerii de consultații juridice online și nu numai, clientul își asumă întreaga răspundere pentru menținerea confidențialității datelor de contact. Prin accesarea site-lui, transmiterea solicitărilor de consultanță juridică online și nu numai, clientul acceptă în mod expres și fără echivoc, termenii și condițiile site-lui în ultima versiune actualizată, expusă în cadrul site-lui, existentă la data solicitării de servicii juridice. Termenii și condițiile pot fi modificate oricând de către Furnizor, acești noi termeni fiind opozabili clienților fără vreo formalitate. Acceptarea termenilor și condițiilor site-lui se confirmă prin bifarea checkbox-ului corespunzător din site și/sau prin efectuarea plății.

10.2. Prin acceptarea termenilor și condițiilor menționați mai sus, Clientul acceptă oferta de prestare a serviciilor juridice de Consultanța Online si alte servicii juridice asa cum ele sunt afișate pe site, și este de acord cu încheierea contractului de asistență juridică la distanța, având ca obiect prestarea serviciilor juridice, astfel cum au fost solicitate de Client.

11. Forța majoră

11.1. Nici una din părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial este datorată unui eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul imprevizibil, în afara controlului părților și care nu poate fi evitat.

11.2.  Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a contractului fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.

12. Legea aplicabilă. Litigii

12.1. Prezentul document este supus legii romane.

12.2. Toate litigiile privitoare la nașterea, modificarea, stingerea, interpretarea și executarea contractului de asistență juridică și/sau a raporturilor juridice dintre părți vor fi supuse regulilor de arbitraj și de procedură prevăzute de Legea 51/1995 privind exercitarea profesiei de avocat și Statutul profesiei de avocat.

Politică de Confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal

Considerăm asigurarea dreptului la protecția datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental, prin urmare vom dedica toate resursele și eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastră în deplină concordanță cu Regulamentul (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protecția datelor” sau “GDPR”), precum și cu orice altă legislație aplicabilă pe teritoriul României. Întrucât unul dintre principiile esențiale ale acestui cadru legal îl reprezintă transparența, am pregătit acest document prin care dorim să vă informăm despre modul în care colectăm, utilizăm, transferăm și protejăm datele dvs. cu caracter personal atunci când interacționați cu noi în legătură cu produsele și serviciile noastre, inclusiv prin site-ul nostru web sau prin aplicațiile disponibile pe telefonul mobil.

Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica periodic această Politică de Confidențialitate, pentru a reflecta orice modificări ale modului în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal sau orice modificări ale cerințelor legale. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe website-ul nostru versiunea modificată a Politicii de Confidențialitate, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestei Politici de Confidentialitate.

1. Cine suntem și cum ne puteți contacta

1.1. Avocatbalog.ro este denumirea site-ului cu titular Balog Bogdan-Adrian – Avocat, CIF 41891980, Avocat definitiv, autorizat prin Decizia Baroului Constanța nr. 189 /17.01.2022, cu sediul în Șimleu Silvaniei, str. Nicolae Bălcescu nr. 17, bl. B2, sc. B, ap. 8 jud. Sălaj, cont bancar RO74 RNCB 0220 1671 3782 0001 deschis la Banca Comerciala Română (BCR). În sensul legislației cu privire la protecția datelor, suntem operator atunci când prelucrăm datele dvs. cu caracter personal.

Întrucât suntem întotdeauna deschiși să aflăm opiniile dumneavoastră, precum și să vă furnizăm orice informații suplimentare de care ați putea avea nevoie cu privire la prelucrarea datelor dvs, vă încurajăm să ne contactați.

2. Drepturi vizate

2.1. Cu privire la accesul la aceste date, puteți să ne cereți:

  • să confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal;
  • să vă punem la dispoziție o copie a acestor date;
  • să vă oferim alte informații despre datele dvs. cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți, cum puteți face o plângere, de unde am obținut datele dvs., în măsura în care informațiile nu v-au fost deja furnizate prin această informare.

2.2. Cu privire la rectificarea acestor date ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dvs. cu caracter personal inexacte sau incomplete. Este posibil să încercăm să verificăm exactitatea datelor înainte de rectificarea acestora.

2.4. Ne puteți cere să vă ștergem datele cu caracter personal, dar numai în cazul în care:

  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate; sau
  • v-ați retras consimțământul (în cazul în care prelucrarea datelor se baza pe consimțământ); sau
  • dați curs unui drept legal de a vă opune; sau
  • acestea au fost prelucrate ilegal; sau
  • ne revine o obligație legală în acest sens.

2.5. Nu avem obligația de a ne conforma solicitării dvs. de ștergere a datelor dvs. cu caracter personal în cazul în care prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal este necesară:

  • pentru respectarea unei obligații legale; sau
  • pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.

Există anumite alte circumstanțe în care nu suntem obligați să respectăm solicitarea dvs. de ștergere a datelor, deși acestea două sunt cele mai probabile circumstanțe în care v-am putea refuza această solicitare.

3. Care sunt scopurile / temeiurile prelucrării și care sunt drepturile dumneavoastră

3.1. Vom utiliza datele dvs. cu caracter personal în următoarele scopuri:

  1. executarea Contractului de asistență juridică încheiat cu dumneavoastră, inclusiv realizarea activităților efectuate de noi, in interesul dumneavoastră, în virtutea contractului dintre părți;
  2. îndeplinirea obligațiilor fiscale legate de plata onorariului;
  3. redactarea înscrisurilor în numele dumneavoastră, potrivit mandatului încredințat;
  4. înaintarea către instanțe și alte instituții, autorități, organizații și persoane fizice, din România și din alte țări, în calitate de reprezentant convențional sau apărător al dvs.;
  5. îndeplinirea obligațiilor instituite de lege în sarcina avocaților;
  6. îndeplinirea obligației noastre profesionale de ținere a evidenței contractelor încheiate de forma de exercitate a profesiei de avocat. Aceste date vor fi păstrate pe durata ținerii evidențelor profesionale avocațiale.

3.2.  Prelucrăm numărul dumneavoastră de telefon și adresa de e-mail, pentru comunicarea cu dumneavoastră. Aceste date vor fi păstrate pe durata ținerii evidențelor profesionale avocațiale.

3.3. Prelucrăm datele cuprinse în solicitările și informările dumneavoastră către noi și datele prepușilor și terților cuprinse în înscrisurile pe care ni le aduceți la cunoștință, pentru:

  • realizarea interesului dumneavoastră legitim de a beneficia de asistență juridică si reprezentare avocațială;
  • realizarea interesului public de realizare a serviciilor avocațiale și scopurilor legitime ale avocatului. Aceste date vor fi păstrate pe durata executării contractului dintre dumneavoastră și avocat.

3.4. Nu utilizam datele cu caracter personal pentru prelucrare automatizată și nici pentru realizarea de profile. Nu luăm decizii automate cu privire la dumneavoastră. Utilizăm mijloace tehnice pentru stocarea datelor in condiții de securitate. Nu prelucrăm date în scopuri secundare incompatibile cu scopurile pentru care le-am colectat.

3.5. Respectăm si asigurăm in mod strict secretul profesional. Nu dezvăluim datele decât pentru realizarea intereselor dumneavoastră sau îndeplinirea obligațiilor legale. Confidențialitatea este pentru noi nu doar o obligație profesională a avocatului, ci și o valoare esențială.

3.6. Revizuim in fiecare an datele colectate, analizând in ce măsură păstrarea lor este necesară scopurilor menționate, intereselor dumneavoastră legitime sau îndeplinirii obligațiilor legale de către avocat. Datele care nu mai sunt necesare vor fi șterse.

3.7. Beneficiați de dreptul de acces, intervenție, rectificare și portare cu privire la datele pe care ni le furnizați, să limitați prelucrarea realizată de noi şi chiar să solicitați ștergerea datelor. Menționăm că intervenția asupra datelor pe care ni le-ați furnizat poate fi de natură să împiedice executarea contractului încheiat între dumneavoastră și avocat. In acest caz avocatul este exonerat de răspundere. Vă rugăm să ne aduceți la cunoștință solicitările dumneavoastră, in orice modalitate care este asigurătoare cu privire la identitatea solicitantului şi îndreptățirea lui. Va vom răspunde în termenul legal.

3.8. Ne angajăm să asigurăm securitatea datelor cu caracter personal prin implementarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate, conform standardelor industriei. Transmisia datelor dvs. cu caracter personal se face folosind algoritmi de criptare de ultimă generație și le stocăm pe servere securizate, asigurând în același timp redundanța datelor.

3.9. În ciuda măsurilor luate pentru a proteja datele dvs. cu caracter personal, vă atragem atenţia că transmiterea informaţiilor prin Internet, în general, sau prin intermediul altor reţele publice, nu este complet sigură, existând riscul ca datele să fie văzute şi utilizate de către terţe părţi neautorizate. Nu putem fi responsabili pentru astfel de vulnerabilități ale unor sisteme care nu sunt sub controlul nostru.

3.10. Regulamentul general privind protecția datelor vă recunoaște o serie de drepturi în legătură cu datele dvs. cu caracter personal. Puteți solicita accesul la datele dvs., corectarea oricăror greșeli din fișierele noastre și/sau vă puteți opune la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. De asemenea, vă puteți exercita dreptul de a vă plânge autorității de supraveghere competente sau de a vă adresa justiției. După caz, puteți beneficia și de dreptul de a solicita ștergerea datelor dvs. cu caracter personal, dreptul la restricționarea prelucrării datelor dvs. și dreptul la portabilitatea datelor.